Konferenzbeiträge & Vorträge

2018

  • „How Standards along Global Value Chains Intersect with Moral Taxonomies in Consumer Ethics: A Comparative Approach". Paper presented at the workshop "Economic and social consequences of global value chains" of the Kiel Centre for Globalization. November 1-2, 2018, Kiel Institute for the World Economy. Link
  • „Ethik des Konsums vs. ethischer Konsum: Die normativen Bewertungskriterien der globalen Wertschöpfungsketten aus der Sicht der Konsument*Innen". Vortrag gehalten auf der Tagung „Mehr als nur ein fairer Preis", 23.09.-25.09.18., Universität Köln. Link
  • Invited participant: Roundtable „Digital Consumer Culture Theory – Research  Methods". Consumer Culture Theory Conference, June 28 - 1. July 2018, Odense, Denmark. Link   
  • Karimova G-S., Hoffmann N., Heidbrink L., Hoffmann S. (2018). Western and Eastern Virtue Ethics in Consumer Research: Review, Synthesis, and Directions for Future Research. Paper presented at the 2018 AMA (American Marketing Association) Winter Academic Conference, New Orleans (LA), USA. Link